Diastáza neboli břišní rozestup

diastaza_recti_pilates_vendy

Dlouho jsem se neozvala. Nebylo to tím, že bych na Vás zanevřela, ale tím, že jsme měli komplikace s bydlením. Konečně jsem si našla čas a vytvořila článek o mém oblíbeném tématu – diastáza recti. Tou označujeme rozestup přímého břišního svalu. Výskyt diastázy je poměrně častý, ačkoli mnozí jedinci ani netuší, že ji mají. Není výjimkou u malých dětí, u mužů a žen v jakémkoliv věku. Nejčastěji se s ní však setkáváme u žen po porodu a u jedinců, s nesprávným držením těla, kteří nevhodně zatěžují přímý břišní sval cviky jako sedy-lehy, sklapovačky apod.

předejděte diastáze na lekcích pilates s Vendy

Přítomnost distázy negativně ovlivňuje stabilizační systém těla, díky tomu dochází k narušení funkce bránice a pánevního dna. To vše vede k bolestem ve spodní části zad v mnoha případech směřující až k výhřezu ploténky, časté jsou také problémy s inkontinencí. Neopomenutelný je i fakt nevzhledně vystouplého břicha, který na diastázu upozorní jako první.

V oblasti léčby, bohužel, stále převládá názor chirurgického řešení. Už méně se ale ví, že diastázu lze řešit správnou aktivací core, zejména m. transversus abdominis, který má přímý vliv na oporu břišní stěny se současnou stabilizací páteře.

Pokud i vás trápí distáza a odmítáte její chirurgické zašití, přijďte se na mé lekce pilates naučit jak správně aktivovat core, jak zlepšit pružnost břišních svalů a dovolte vaší diastáze, aby se sama zatáhla. Budu se na Vás těšit 🙂

Může Vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *